ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΕΥΡΟΓΛΩΣΣΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (NLP)

Η Τέχνη και η Επιστήμη της αποτελεσματικής επικοινωνίας, της υπεροχής και της αλλαγής

Βάσει της επίσημης ορολογίας ο ΝΓΠ ή NLP γεννήθηκε την δεκαετία του 70 στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α.,  όταν ο γλωσσολόγος Τζόν Γκρίντερ και ο μαθηματικός  Ρίτσαρντ  Μπάντλερ ασχολήθηκαν με την ανθρώπινη συμπεριφορά, εστιάζοντας στη διαφορά μεταξύ αυτών που είναι “απλώς καλοί σε κάτι” και εκείνων που “ξεχωρίζουν”. 

Ο όρος NLP προήλθε από τα τρία πλέον σημαντικά στοιχεία που καθορίζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά:

Neuro (Νεύρο) - αναφέρεται γενικά στο νευρικό σύστημα, ως σύστημα που λαμβάνει μεταφέρει και επεξεργάζεται μηνύματα και εμπειρίες, από το εξωτερικό περιβάλλον δια μέσου των αισθήσεών μας.
Linguistic (Γλωσσικός)  - αναφέρεται στη μεγάλη σημασία και τη χρησιμότητα της γλώσσας, με την ευρεία έννοιά της, ως εργαλείο έκφρασης των εμπειριών και ως μέσο με το οποίο δίνουμε νόημα στις εμπειρίες μας. Η “γλώσσα“ καλύπτει τόσο την “ψηφιακή”, δηλαδή προφορική γλώσσα (λέξεις), όσο και την “αναλογική”, δηλαδή τη γλώσσα των κινήσεων και εκφράσεων, αυτό που ονομάζουμε στο NLP “φυσιολογία”.
Programming (Προγραμματισμός)  - αναφέρεται στα προγράμματα του νου, με τον τρόπο που αυτά δημιουργούνται και προκύπτουν από την αλληλεπίδραση των δύο προηγουμένων στοιχείων, καθώς επίσης και στην αξιοποίηση των λειτουργικών αυτών προγραμμάτων που - κυρίως ασυνείδητα πλέον - επηρεάζουν και διαμορφώνουν τη συμπεριφορά μας για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου σκοπού. 

Επί της ουσίας ο NLP είναι ασκήσεις και παιγνίδια βέλτιστης απόδοσης και έγκειται σε τεχνικές που μας επιτρέπουν να ενισχύσουμε την απόδοση και την αποτελεσματικότητα μας στο μέγιστο (high performance).
Είναι μια μεθοδολογία μέσω της οποίας διδάσκεται το μυαλό μας και το σώμα μας πως να υιοθετεί μια κατάσταση “υψηλής απόδοσης” όπου ο εαυτός μας – χωρίς την παρεμβολή της περιορισμένης και συχνά επικριτικής συνειδητής παρέμβασης – απαλλάσσεται από πεποιθήσεις που συχνά μας κρατάνε πίσω. Έχει την ικανότητα να παρουσιάσει την καλύτερη δυνατή συμπεριφορά σε συγκεκριμένο πρόβλημα, ζήτημα ή πλαίσιο, βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο την απόδοσή μας σε όλες τις πτυχές της ζωής μας. Μαθαίνουμε πώς να εμπιστευόμαστε και να επικοινωνούμε με το υποσυνείδητό μας που γνωρίζει τον απώτερο σκοπό πίσω από την κάθε συμπεριφορά που επιθυμούμε να αλλάξουμε, ώστε να γίνουμε ο καλύτερός μας εαυτός. Κατά συνέπεια δεν μας επιτρέπει μόνο να αλλάξουμε μια ανεπιθύμητη συμπεριφορά, αλλά μας επιτρέπει και να απογειώσουμε μια επιθυμητή συμπεριφορά, ικανότητα ή ταλέντο.
Βοηθά κάθε άτομο να κατανοήσει τόσο τις δικές του σκέψεις όσο και των άλλων, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται καλύτερος συντονισμός και αποτελεσματικότερη επικοινωνία. Προσεγγίζει, εξερευνά και ενισχύει κάθε δυνατότητα με στόχο την άριστη απόδοση. Συμβάλλει στην αυτοβελτίωση και αξιοποίηση των υπαρκτών δυνάμεων.
Εστιάζει στη λύση των προβλημάτων, αντί απλώς να αναμοχλεύει και τα αποτελέσματα του είναι μόνιμα, γρήγορα και πολλές φορές άμεσα. 
Κάτι αντίστοιχο με την λειτουργία ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή. Πληκτρολογούμε εντολές, ακολουθούμε μια σειρά από "βήματα" και καταλήγουμε σε συγκεκριμένα αρχεία ή προγράμματα.
Ο Νευρογλωσσικός Προγραμματισμός NLP είναι μια ολοκληρωμένη μέθοδος αυτοεξέλιξης και αυτοεπίγνωσης, από την οποία μαθαίνεις τον τρόπο πως να πετύχεις όσα βάζεις στόχο, όσα θα ήθελες να αλλάξεις, όσα θα ήθελες να κατακτήσεις. Μια μέθοδος με την οποία ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει διεξόδους και εναλλακτικές  αντιμετωπίζοντας την κρίση των ημερών και όχι απλά αντιδρώντας σε αυτήν.
Εφαρμόζεται σε κάθε τομέα, ξεκινώντας από την προσωπική ανάπτυξη, τις σχέσεις, την ανάπτυξη αυτοεκτίμησης, τη μείωση αρνητικών συναισθημάτων, την επίτευξη στόχων.
Έχει κύριο ρόλο στην ψυχοθεραπεία, τη συμβουλευτική, την εκπαίδευση.  Βοηθά τους σπουδαστές επιφέροντας θεαματική βελτίωση της απόδοσης, της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης τους. Συμβάλλει στο να αλλάξουν οι πεποιθήσεις τους ως προς την ικανότητά τους να μαθαίνουν/αφομοιώνουν εύκολα. Υποστηρίζει αποτελεσματικά τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, υπερκινητικότητα, απόσπαση προσοχής, ανικανότητα συγκέντρωσης, αναβλητικότητα. Επίσης, σημαντικό ρόλο έχει στην πλήρη απελευθέρωση των δυνατοτήτων του καθένα, στην διαμόρφωση ενός πιο αποδοτικού περιβάλλοντος εκμάθησης και στην μεταμόρφωση της μάθησης σε διασκέδαση. Επιφέρει μέγιστη απόδοση μέχρι και 70% γραπτές / προφορικές εξετάσεις και σε σπορ.
Το κοινό σημείο ανάμεσα στον Αθλητισμό και τον NLP (Νεύρο – Γλωσσικό Προγραμματισμό) είναι η επίτευξη.
Δεν είναι λίγοι οι αθλητές που με τις τεχνικές του NLP έχουν διαχειριστεί την ήττα και τη νίκη βελτιώνοντας τις επιδόσεις τους με αποτελέσματα πρωταθλητισμού.
Συμβάλλει δυναμικά στην επιχειρηματικότητα (Οργανώσεις – Επιχειρήσεις).  Στο εργασιακό περιβάλλον προσφέρει μεθοδολογικά εργαλεία δράσης και ανάπτυξης για επιτυχημένες συνεντεύξεις και παρουσιάσεις, ιδιαιτέρως στα τμήματα Ανθρώπινου Δυναμικού, Πωλήσεων, Marketing. 

Σε ποιους απευθύνεται:
Σε κάθε άτομο, τόσο σε προσωπικό όσο σε εκπαιδευτικό και επαγγελματικό επίπεδο, που επιθυμεί αποτελεσματική επικοινωνία, αρμονικές σχέσεις, επίτευξη στόχων, ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Τα σεμινάρια του Νεύρο-Γλωσσικού Προγραμματισμού που πραγματοποιούνται στην Clever-Net, δεν είναι απλώς μαθήματα, είναι τρόπος ζωής!

Υποστηρίζονται σε συνεργασία με, http://vivisvoicenlp.blogspot.gr/2016/08/with-nlp.html και http://www.nlp-greece.com/

  • Οι εισηγήτριες φέρουν εγκεκριμένες πιστοποιήσεις από παγκόσμιους φορείς
  • Όλες οι εκπαιδεύσεις συνοδεύονται από Βεβαίωση Παρακολούθησης 
  • Ημερομηνίες διεξαγωγής : Προγραμματισμένες και κατόπιν συνεννόησης.

Με εισηγήτρια τη Βιβή Ρέππα, πραγματοποιούνται σεμινάρια 4, 8, 16 ωρών διαφορετικής θεματολογίας όπως, "Διαχείριση της Απόρριψης", "Διαχείριση Χρόνου", "Τεχνικές Πωλήσεων", "Στοχοθέτηση", "Αποτελεσματική Επικοινωνία", "ΕΠΙΧΕΙΡΩ", "Life Plan" αλλά και το 6μηνο σεμινάριο "Αυτοδυνάμωση"
Απευθύνονται σε ηλικίες άνω των 15 ετών.

Αντίστοιχα η Μαίρη Νικαλέξη, καθηγήτρια Αγγλικών και Master NLP Coach, υποστηρίζει άτομα από νηπιακή ηλικία.

Λίγα λόγια για τις εισηγήτριες: 

Η Βιβή Ρέππα δραστηριοποιείται δυναμικά πάνω από 23 χρόνια στο Marketing & Management. 
Με τις μοναδικές τεχνικές του Νεύρο-Γλωσσικού Προγραμματισμού (NLP) αλλά και την πολυετή εμπειρία της στο Δικτυακό Marketing, έχει συμβάλει στην ανάπτυξη πολλών επιτυχημένων Managers στις Πωλήσεις και στη Διαχείριση  Ανθρώπινου Δυναμικού. 
NLP Coaching, Κλινική Υπνοθεραπεία, Προσωπικές Συνεδρίες και Ομαδικά Βιωματικά Σεμινάρια τόσο στο χώρο της, όσο σε οργανισμούς και εταιρείες, αποτελούν την κύρια ασχολία της.
Με κύριο στοιχείο τις τεχνικές της στο Δικτυακό Marketing έχει εκδώσει το βιβλίο “Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ”, παρέχοντας τον τρόπο της ανάπτυξης βάση της αναπαραγωγής.  Επίσης, είναι δημιουργός του μοναδικού βιωματικού 6μηνου προγράμματος,“NLP-ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΩΣΗ” και του προγράμματος “ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΔΥΝΑΜΗΣ” για μια καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη ζωή. 

Η Μαίρη Νικαλέξη είναι καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας και διατηρεί Κέντρο Ξένων Γλωσσών. Είναι Master NLP Practitioner in Education και ειδικός στο Mindfulness το οποίο έχει σχέση με την συγκέντρωση προσοχής. Μεταξύ άλλων, εισηγείται σεμιναρίων για καθηγητές Ξένων Γλωσσών σε προγράμματα ΛΑΕΚ. Bρίσκεται στο χώρο της εκπαίδευσης πλέον των 35 χρόνων διαθέτοντας μακρά εκπαιδευτική εμπειρία σε όλες τις ηλικίες. Βλέποντας ότι υπάρχει όλο και μεγαλύτερη ανάγκη για πιο αποτελεσματικές στρατηγικές και τεχνικές μέσα στην τάξη, διδάσκει τους εκπαιδευόμενους της εφαρμόζοντας τις τεχνικές του “Κλασσικού NLP” και του “ΝLP Ασκήσεις και Παιχνίδια Βέλτιστης / Μέγιστης Απόδοσης”. Προσφέρει σε κάθε μαθητή της – ανεξαρτήτως ηλικίας – άμεσα αποτελέσματα με διακρίσεις και επιτυχίες τόσο στη μάθηση όσο και στα σπορ.

************************

Τι έχουν πει για τα σεμινάρια του NLP  
“Πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία! Λειτούργησε ως αφορμή να σκεφτώ πολλά! ”
                                                                                  Καθηγητής, Ε.Γ.  
“ Το ταξίδι ήταν απολαυστικό, χαλαρό και παράλληλα τονωτικό! Είμαι σίγουρη ότι τώρα όλα είναι αλλιώς…”                                                                                          Ιδιωτική Υπάλληλος, Μ.Π.  
“ Ένα δώρο για τον εαυτό μου… Ευχάριστα προβληματισμένη και πιο ήρεμη και δυνατή!                                                                                                                        Επιχειρηματίας,  Σ.Κ.  
“ Αντίκρισα το φόβο μου! Τον ήξερα, απλά σήμερα τον έβαλα απέναντι μου και έπαιξα μαζί του…”                                                                  
                                                                                Ιδιωτικός Υπάλληλος, Π.Π. 
 
“ Υπέροχη εμπειρία, που έχει να κάνει με πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα ταυτόχρονα σε μια πολύ δύσκολη εποχή! ”                               
                                                                               Δημόσιος Υπάλληλος, Δ.Κ. 
“ Μοναδική εμπειρία για μένα που δεν έχω παρακολουθήσει μέχρι σήμερα κάποιο σεμινάριο. Με βοήθησε να οργανώσω τις σκέψεις μου και να δω καλύτερα τις επιλογές μου στο Λύκειο ”                
                                                                             Μαθητής Γ Γυμνασίου, Ν.Ν.